Tre frågor från Instagram att svara på eller den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

På Instagram fick jag en taggning till den här texten:

Igår spenderade jag större delen av dagen med att svara på mail som hamnat på hög pga jul och rivstart med egna event. Mail från människor som på olika sätt vill ha min tid och expertis. Jag svarar alltid. Försöker vara vänlig och ge en puff i rätt riktning även om mitt svar oftast också innehåller “jag har tyvärr inte tid”. För inte vill jag döda någons dröm. Men samtidigt äts en stor del av min arbetstid upp av någon annans agenda. Även för betalande kunder. Där 20 % står för 80 % av problemen och tiden. Och att man nästan alltid känner det redan vid första kontakt. Ska man lita på magkänslan och säga nej direkt? Svårt att förklara för kund dock.

För att svara på det här känner jag att jag behöver dela upp det i tre delar:

  1. Mailhantering.
  2. Vem äger din tid? Hur ska du agera när det gäller att dela din tid med andra?
  3. Bemötande mot kund eller hur mycket av beslutsfattande ska göras utifrån magkänsla och hur mycket utifrån behov och underlag?

Alla dessa frågor är stora frågor som kräver sin stund att behandla även för mig så jag ber att få återkomma. Jag ska fundera på om svaren kommer i skrift eller som ett “Samtal över en kopp te”.

Så länge kan du gå in och läsa om det här med mailhantering inne hos smpl. Det ämnet ligger mer inom Brita Hahnes expertområde än mitt. Jag tror till och med hon har en kurs i e-posthantering.

Du vet väl om att vi finns på Instagram. Där är det aktivitet varje dag. Jag rekommenderar att du kikar in där för tips och tankar om planering, bra dagar och sköna kvällar.

The 5 AM academy

Lämna ett svar

Stäng meny
×
×

Kundvagn