En kund är en kund är en kund som jag gillar

Som företagare pratar man ofta om idealkunder, drömkunder. Vem skulle jag helst av allt vilja jobba med? Det kan handla om specifik bransch, företag eller person.

Vem behöver det jag erbjuder? Vem vill ha ordning på sin tid, sin vardag, och känna framtidstro. Hmm! Förstår ni vart jag fastnar någonstans?

VEM JOBBAR JAG MED?

Självklart behöver inte alla min hjälp och självklart vill inte alla ha just mig till att hjälpa dem. Men en sak vet jag och det är att vi alla på ett eller annat sätt påverkas av tiden. Vissa känner brist och önskar att de hade mer och andra tycker det är svårt med fokus och undrar hur de ska kunna bli bättre på det. Ännu en till har för mycket tid och dåligt med aktiviteter att fylla den med. Ja, faktiskt. Och så finns det de som tycker att allt går riktigt bra men förstår att det alltid går att göra bättre och att det finns utvecklingspotential.

Alla dessa är människor jag tycker om att arbeta med för alla har sin utmaning och jag tycker det är oerhört intressant att höra om vad innehållet i denna utmaning är och hitta vart det går att göra förändringar. Förändringar som många gånger inte är speciellt stora men som kan vara det som utgör den stora skillnaden.

”Dorotea lärde mig hur viktigt det är att planera sin tid och vilken investering det är för framtiden. Genom  bra samtal kunde hon utkristallisera kärnfulla faktorer som fick vågskålen mellan arbete och fritid att väga jämnt!”

Andréas, Sodexo Meetings

Du kan vara chef på ett stort företag. Du kan vara ensamföretagare som behöver bolla tusen och en roller. Du kan vara förälder men önskan om fritid. Du kan vara anställd med svårighet att prioritera dina arbetsuppgifter. Och du kan vara kvinnan eller mannen som vet vad du ska göra men hellre gör det sen.

OMVÄXLING FÖRNÖJER

Jag älskar omväxlingen i arbetet är något av det jag tycker bäst om med det jag gör.och jag tycker att varje individ jag får möjligheten att arbeta med är fantastiska. Just nu har jag flera drömkunder. De kämpar alla med sina utmaningar och för varje gång de glatt säger att idag fungerade det så blir jag superglad. Deras framsteg är min belöning. Det är verkligen så. Jag har sagt det förr och jag kommer säga det igen.

Förslag på mer läsning: Tidscoach, ett dumt påhitt?

Dorotea Pettersson

Detta inlägg har 4 kommentarer

  1. Tack, jag håller med om att omväxling förnöjer och hur viktigt det är med kundens framsteg.

    1. Alla blir lyckliga av framsteg. Stora som små. Härligt!

  2. Precis så är det” deras framsteg är min belöning”, du satte ord på vad känner

    1. Man blir glad för deras skull när de känner att de förstår, knäcker en kod eller bara känner sig glada för att de försöker. Inget motiverar mig så mycket som de personliga samtalen.

Lämna ett svar

Stäng meny
×
×

Kundvagn